– Átadtuk a forgalomnak a Soltvadkertet elkerülő út első, több mint négy kilométeres szakaszát, a hátra lévő négy kilométert pedig legkésőbb december 20-án vehetik birtokba a járművek. 10 éve tartó folyamat végéhez közeledünk, egy autópályákra jellemző forgalom-terhelésből lélegezhet fel a város (az M6-os forgalma napi 6–8 ezer járműegység, Soltvadkerten ez a szám 14–16 ezer!), illetve jelentősen egyszerűsödik az áthaladók útvonala – minderről Font Sándor országgyűlési képviselő tett közzé tájékoztatást.
Csütörtökön adták át a várost elkerülő szakasz közel felét. Ez azt jelenti, hogy aki például Kecskemét felől Kiskőrösre akar menni, annak nem kell gépjárműjével behajtania a településre. Elegendő a most átadott, a város határában elkészült körforgalomra rágurulnia, és végighajtania Kiskőrös felé az új úton.
Hírportálunknak Temerini Ferenc polgármester elmondta, hogy az elkerülő másik felét, amely Kiskunhalas irányában kerüli ki a települést, három hónap múlva adják át a forgalomnak.
Számos új csomópontot alakítottak ki
A Soltvadkertet északról és keletről is elkerülő, 8,8 kilométer hosszú, 2x1 sávos útszakaszon többek között öt darab körforgalmú csomópont, egy vasútvonal feletti új híd, egy 800 méter hosszú bekötőút, egy kerékpáros aluljáró, közúti ellenőrzőhelyek, valamint buszöblök épültek. A beruházás két ütemben valósul meg – erről már az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) adott tájékoztatást.
A most befejezett I. ütemben a 8,8 kilométer hosszú nyomvonalból csaknem 4,8 kilométer készült el. A 2x1 sávos szakaszt 7,5 méter útburkolat-szélességgel és 12 méter koronaszélességgel, illetve 3,5 méter sávszélességgel alakították ki. A beruházás részeként megvalósult egy négyágú csomópont, majd a nyomvonal külön szinten keresztezi a 150-es számú Budapest–Kelebia-vasútvonalat, amelyet egy körforgalmi csomópont követ.
Szintén körforgalmú csomópont épült az új út és a Vadkerti-tó felé vezető út találkozásában, a kerékpárosok számára külön szintű átvezetéssel, valamint a Kecskemét irányába haladó 54-es főúttal való találkozásában is. A fejlesztés részeként közúti ellenőrzőhely, buszöböl és a fő pályát keresztező önkormányzati és földutak rávezetései is megépültek – részletezték a közleményben.
A II. ütemhez kapcsolódóan folyamatban van két körforgalmú csomópont építése az új nyomvonal és az 5405-ös Soltvadkert–Kiskunmajsa–Szeged összekötő út, valamint az 53-as főút találkozásában, kerékpárút, valamint a fő pályát keresztező önkormányzati és földutak kivitelezése – írta az ÉKM.
A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A beruházás első ütemének nettó összege 9,5 milliárd forint. A Soltút Útépítő Fenntartó és Kereskedelmi Kft. végzi a teljes kivitelezést, amelynek értéke nettó 15,8 milliárd forint.
BAON
Csütörtökön adták át a várost elkerülő szakasz közel felét. Ez azt jelenti, hogy aki például Kecskemét felől Kiskőrösre akar menni, annak nem kell gépjárműjével behajtania a településre. Elegendő a most átadott, a város határában elkészült körforgalomra rágurulnia, és végighajtania Kiskőrös felé az új úton.
Hírportálunknak Temerini Ferenc polgármester elmondta, hogy az elkerülő másik felét, amely Kiskunhalas irányában kerüli ki a települést, három hónap múlva adják át a forgalomnak.
Számos új csomópontot alakítottak ki
A Soltvadkertet északról és keletről is elkerülő, 8,8 kilométer hosszú, 2x1 sávos útszakaszon többek között öt darab körforgalmú csomópont, egy vasútvonal feletti új híd, egy 800 méter hosszú bekötőút, egy kerékpáros aluljáró, közúti ellenőrzőhelyek, valamint buszöblök épültek. A beruházás két ütemben valósul meg – erről már az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) adott tájékoztatást.
A most befejezett I. ütemben a 8,8 kilométer hosszú nyomvonalból csaknem 4,8 kilométer készült el. A 2x1 sávos szakaszt 7,5 méter útburkolat-szélességgel és 12 méter koronaszélességgel, illetve 3,5 méter sávszélességgel alakították ki. A beruházás részeként megvalósult egy négyágú csomópont, majd a nyomvonal külön szinten keresztezi a 150-es számú Budapest–Kelebia-vasútvonalat, amelyet egy körforgalmi csomópont követ.
Szintén körforgalmú csomópont épült az új út és a Vadkerti-tó felé vezető út találkozásában, a kerékpárosok számára külön szintű átvezetéssel, valamint a Kecskemét irányába haladó 54-es főúttal való találkozásában is. A fejlesztés részeként közúti ellenőrzőhely, buszöböl és a fő pályát keresztező önkormányzati és földutak rávezetései is megépültek – részletezték a közleményben.
A II. ütemhez kapcsolódóan folyamatban van két körforgalmú csomópont építése az új nyomvonal és az 5405-ös Soltvadkert–Kiskunmajsa–Szeged összekötő út, valamint az 53-as főút találkozásában, kerékpárút, valamint a fő pályát keresztező önkormányzati és földutak kivitelezése – írta az ÉKM.
A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A beruházás első ütemének nettó összege 9,5 milliárd forint. A Soltút Útépítő Fenntartó és Kereskedelmi Kft. végzi a teljes kivitelezést, amelynek értéke nettó 15,8 milliárd forint.
BAON