Kedden délelőtt Orbán Viktor miniszterelnök, Lázár János építési-és közlekedési miniszter, valamint Lezsák Sándor, az országgyűlés alelnöke, a 4. számú választókerület országgyűlési képviselője avatták fel az M44 gyorsforgalmi út utolsó szakaszát, mellyel immár Kecskeméttől Békéscsabáig 2x2 sávon 110 kilométer/óra sebességgel lehet autóval közlekedni. |
A Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. generálkivitelezésében megvalósuló projekt teljes mértékben hazai finanszírozású volt, az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásának keretében a 8,5 évvel ezelőtt indult projektsorozatban összesen 127 kilométernyi négysávos út épült ki Békéscsaba és az M5-ös autópálya között, mely példátlan úttörténeti jelentőségű.
Ünnepi beszédében Lezsák Sándor országgyűlési képviselő kiemelte: ez a mai nap a vidéki életforma újjászületésének is jelképe lehet. Ahogy fogalmazott: másfél évtizede folyamatos a vidék reneszánsza, melyhez az útfelújítások mellett olyan kormányintézkedések járultak hozzá, mint a Magyar Falu Program, a falusi CSOK, az otthonfelújítási támogatások, az agrártámogatások, az erdőtelepítések, a tanyafejlesztési programok, az öntözési rendszerek fejlesztése, vagy a falugondnoki rendszer bővítése. Hozzátette azonban, hogy nem elég utakat építeni, az emberek és a közösségek között is meg kell találni a kapcsolatot, hogy problémáival senki ne maradjon magára; be kell laknunk az országot, mert ha mi nem lakjuk be, belakják majd mások.
"Az évek során mi lettünk az útépítések kormánya: 2010 óta a gyorsforgalmi utak hossza másfélszeresére nőtt, az állami vagyont 15 év alatt megdupláztuk. Magyarország büszke lehet erre a teljesítményre"- mondta ünnepi beszédében Orbán Viktor miniszterelnök.
Hangsúlyozta: a kormány elhatározta, hogy minden megyei jogú város elérhető lesz gyorsforgalmi úton, és az elmúlt években be is kötötték a gyorsforgalmi hálózatba Egert, Szolnokot, Salgótarjánt, Sopront és Kaposvárt. Hozzátette: az M44-es út átadásával pedig Békéscsaba is "belép ebbe a klubba".
Az M44 gyorsforgalmi út kivitelezése az Építési és Közlekedési Minisztérium jogelődje, a NIF Zrt. projektjeként indult 2016-ban. A beruházás fontos mérföldkövei:
A most átadott új szakasszal az M44 gyorsforgalmi út immár 125 kilométer hosszban, mintegy 427 milliárd forint hazai költségvetési forrás felhasználásával valósult meg, amelynek részeként egy Európában egyedülálló szerkezetű Tisza-híd is létesült. A miniszterelnök elmondta azt is: itt nem állnak meg: a következő években háromsávosra bővítik az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályát, valamint megépítik az M8-as autópályát is, és Budapest érintése nélkül lehet majd utazni Nyugat- és Kelet-Magyarország között.
A közlekedők április 15-én a kora esti óráktól vehetik birtokba az új útszakaszt.
Ünnepi beszédében Lezsák Sándor országgyűlési képviselő kiemelte: ez a mai nap a vidéki életforma újjászületésének is jelképe lehet. Ahogy fogalmazott: másfél évtizede folyamatos a vidék reneszánsza, melyhez az útfelújítások mellett olyan kormányintézkedések járultak hozzá, mint a Magyar Falu Program, a falusi CSOK, az otthonfelújítási támogatások, az agrártámogatások, az erdőtelepítések, a tanyafejlesztési programok, az öntözési rendszerek fejlesztése, vagy a falugondnoki rendszer bővítése. Hozzátette azonban, hogy nem elég utakat építeni, az emberek és a közösségek között is meg kell találni a kapcsolatot, hogy problémáival senki ne maradjon magára; be kell laknunk az országot, mert ha mi nem lakjuk be, belakják majd mások.
"Az évek során mi lettünk az útépítések kormánya: 2010 óta a gyorsforgalmi utak hossza másfélszeresére nőtt, az állami vagyont 15 év alatt megdupláztuk. Magyarország büszke lehet erre a teljesítményre"- mondta ünnepi beszédében Orbán Viktor miniszterelnök.
Hangsúlyozta: a kormány elhatározta, hogy minden megyei jogú város elérhető lesz gyorsforgalmi úton, és az elmúlt években be is kötötték a gyorsforgalmi hálózatba Egert, Szolnokot, Salgótarjánt, Sopront és Kaposvárt. Hozzátette: az M44-es út átadásával pedig Békéscsaba is "belép ebbe a klubba".
Az M44 gyorsforgalmi út kivitelezése az Építési és Közlekedési Minisztérium jogelődje, a NIF Zrt. projektjeként indult 2016-ban. A beruházás fontos mérföldkövei:
- Első szakasz: Tiszakürt – Kondoros között (61,0 kilométer, átadva 2019-ben)
- Második szakasz: Kondoros – Békéscsaba között (17,6 kilométer, átadva: 2020-ban)
- Harmadik szakasz: az új tiszaugi Tisza-hidat is magába foglaló Lakitelek – Tiszakürt közötti szakasz (10 kilométer, átadva 2021-ben)
- Negyedik szakasz: Szentkirály – Lakitelek közötti szakasz (10 kilométer, átadva 2024-ben)
- Utolsó szakasz: Szentkirály – M5 autópálya közötti szakasz (32,2 kilométer, átadás: 2025. április 15.,)
A most átadott új szakasszal az M44 gyorsforgalmi út immár 125 kilométer hosszban, mintegy 427 milliárd forint hazai költségvetési forrás felhasználásával valósult meg, amelynek részeként egy Európában egyedülálló szerkezetű Tisza-híd is létesült. A miniszterelnök elmondta azt is: itt nem állnak meg: a következő években háromsávosra bővítik az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályát, valamint megépítik az M8-as autópályát is, és Budapest érintése nélkül lehet majd utazni Nyugat- és Kelet-Magyarország között.
A közlekedők április 15-én a kora esti óráktól vehetik birtokba az új útszakaszt.