Nemzeti Fórum
  • Hírek
  • Publicisztikák
  • Interjúk
  • Képtár
    • VK Képtár
  • Kölcsey Kör
  • Keresztény Élet
  • Történet
  • Tisztségviselők
  • Képviselők
    • Országgyűlési Képviselők >
      • Bartos Mónika
      • Bóna Zoltán
      • Erdős Norbert
      • Font Sándor
      • Kovács Sándor
      • Lezsák Sándor
      • Dr. Tilki Attila
      • V. Németh Zsolt
    • Vármegyei közgyűlési elnökök
    • Vármegyei főispán >
      • Tanárki Gábor
    • Vármegyei képviselők
    • Polgármesterek
    • Önkormányzati képviselők
  • Szervezetek
  • Munkacsoportok
  • Szövetségeseink
  • Médiapartnereink
  • Dokumentumok
  • Kapcsolat
"A Nemzeti Fórum egy hajlíthatatlan, rendíthetetlen nemzeti erő, egy olyan erő, amelyre biztosan igaz a Szózatnak az a szava, hogy rendületlenül." 
​(Orbán Viktor)

Átadták az M44-es gyorsforgalmi út új, M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszát

4/15/2025

 
Picture
Kedden délelőtt Orbán Viktor miniszterelnök, Lázár János építési-és közlekedési miniszter, valamint Lezsák Sándor, az országgyűlés alelnöke, a 4. számú választókerület országgyűlési képviselője avatták fel az M44 gyorsforgalmi út utolsó szakaszát, mellyel immár Kecskeméttől Békéscsabáig 2x2 sávon 110 kilométer/óra sebességgel lehet autóval közlekedni. 
​A Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. generálkivitelezésében megvalósuló projekt teljes mértékben hazai finanszírozású volt, az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásának keretében a 8,5 évvel ezelőtt indult projektsorozatban összesen 127 kilométernyi négysávos út épült ki Békéscsaba és az M5-ös autópálya között, mely példátlan úttörténeti jelentőségű.

Ünnepi beszédében Lezsák Sándor országgyűlési képviselő kiemelte: ez a mai nap a vidéki életforma újjászületésének is jelképe lehet. Ahogy fogalmazott: másfél évtizede folyamatos a vidék reneszánsza, melyhez az útfelújítások mellett olyan kormányintézkedések járultak hozzá, mint a Magyar Falu Program, a falusi CSOK, az otthonfelújítási támogatások, az agrártámogatások, az erdőtelepítések, a tanyafejlesztési programok, az öntözési rendszerek fejlesztése, vagy a falugondnoki rendszer bővítése. Hozzátette azonban, hogy nem elég utakat építeni, az emberek és a közösségek között is meg kell találni a kapcsolatot, hogy problémáival senki ne maradjon magára; be kell laknunk az országot, mert ha mi nem lakjuk be, belakják majd mások.

"Az évek során mi lettünk az útépítések kormánya: 2010 óta a gyorsforgalmi utak hossza másfélszeresére nőtt, az állami vagyont 15 év alatt megdupláztuk. Magyarország büszke lehet erre a teljesítményre"- mondta ünnepi beszédében Orbán Viktor miniszterelnök.

Hangsúlyozta: a kormány elhatározta, hogy minden megyei jogú város elérhető lesz gyorsforgalmi úton, és az elmúlt években be is kötötték a gyorsforgalmi hálózatba Egert, Szolnokot, Salgótarjánt, Sopront és Kaposvárt. Hozzátette: az M44-es út átadásával pedig Békéscsaba is "belép ebbe a klubba".

Az M44 gyorsforgalmi út kivitelezése az Építési és Közlekedési Minisztérium jogelődje, a NIF Zrt. projektjeként indult 2016-ban. A beruházás fontos mérföldkövei:
  • Első szakasz: Tiszakürt – Kondoros között (61,0 kilométer, átadva 2019-ben)
  • Második szakasz: Kondoros – Békéscsaba között (17,6 kilométer, átadva: 2020-ban)
  • Harmadik szakasz: az új tiszaugi Tisza-hidat is magába foglaló Lakitelek – Tiszakürt közötti szakasz (10 kilométer, átadva 2021-ben)
  • Negyedik szakasz: Szentkirály – Lakitelek közötti szakasz (10 kilométer, átadva 2024-ben)
  • Utolsó szakasz: Szentkirály – M5 autópálya közötti szakasz (32,2 kilométer, átadás: 2025. április 15.,)
A most átadott új szakasszal az M44 gyorsforgalmi út 125 kilométeres hosszban mintegy 427 milliárd forint hazai költségvetési forrásból épült meg.

A most átadott új szakasszal az M44 gyorsforgalmi út immár 125 kilométer hosszban, mintegy 427 milliárd forint hazai költségvetési forrás felhasználásával valósult meg, amelynek részeként egy Európában egyedülálló szerkezetű Tisza-híd is létesült. A miniszterelnök elmondta azt is: itt nem állnak meg: a következő években háromsávosra bővítik az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályát, valamint megépítik az M8-as autópályát is, és Budapest érintése nélkül lehet majd utazni Nyugat- és Kelet-Magyarország között.
​
A közlekedők április 15-én a kora esti óráktól vehetik birtokba az új útszakaszt.

Comments are closed.