Az őszi szakmai találkozó hagyományosan a hálózat központjában, a lakiteleki Népfőiskola Alapítvány szervezésében valósult meg. - A rendezvényen részt vettek a hálózat tagjai, a hálózathoz csatlakozni kívánó várományosok és azok a kis népfőiskolák, akik immár második éve pályázatok útján bekapcsolódhattak a hálózat működésébe. Megállapítást nyert, hogy a hálózati együttműködés egyre bővül, mert „ez egy olyan közösség, amihez érdemes csatlakozni”.
A hálózat tagjai 5-5 percben mutatták be tevékenységük főbb elemeit, honnan indultak, hol tartanak, beszámoltak az elmúlt negyedévben elvégzett munkáról, sikereikről, jövőbeni terveikről.
A Kárpát-medencei Népfőiskolai Hálózat szakmai rendezvényén beszámolót tartott a Vasvári Nagytérségi Népfőiskoláért Alapítvány (Vasvár); Kárpát-medencei Művészeti Népfőiskola Alapítvány (Kápolnásnyék); Összetartozás Népfőiskola (Királyszállás); Élő Forrás Hagyományőrző Egyesület - Hunyor Népfőiskola (Kiscsősz); Gr. Széchenyi István Népfőiskola (Mezőörs); Kapocs Népfőiskola (Mórahalom); Közi Horváth József Népfőiskola (Agyagosszergény); Fehérliliom Népfőiskola (Kondoros); Magyary Zoltán Népfőiskolai Társaság (Tata); Tokaji Pap Miklós Népfőiskola (Tokaj); Dalia Népfőiskola (Gömörpéterfala, Szlovákia); Martosi Népfőiskola (Martos, Szlovákia); Szelíd Lovas Népfőiskola Alapítvány (Nagyszőlős, Ukrajna); Kárpátaljai Népfőiskolai Egyesület (Szürte, Ukrajna); Szent Imre Népfőiskolai Egyesület (Csíkszentimre, Románia); Partiumi Népfőiskola (Hegyközszentimre, Románia); Csoma Emlékközpont és Népfőiskola (Kovászna, Románia); Kanthaka Népfőiskola Egyesület (Székelyderzs, Románia); Kodály Zoltán Népfőiskola (Szováta, Románia); Felsősóskút Örökségéért Alapítvány Népfőiskola (Nyírtelek-Felsősóskút); Pálos Lelki Központ (Pécs).
A 21 népfőiskolai beszámoló sok jó gyakorlattal szolgált a résztvevőknek, és betekintést nyújtott a hálózat működésébe, együttműködési lehetőségeibe a várományosok számára is.
Ezt követően a Kárpát-medencei Népfőiskolai Hálózat munkáját, aktuális eredményeit Kárpáti Árpád, a Kárpát-medencei Népfőiskolai Hálózat megbízott vezetője foglalta össze és értékelte. A szakmai elvárások és részbeszámolók tekintetében kitért az erősségekre és az erősíteni való területekre egyaránt, név szerint is kiemelve a példaértékű teljesítéseket.
- A hálózatfejlesztés feladatai között jelölte meg a külhoni népfőiskolák integrálását, a hatékonyabb kommunikációt, konkrétabb együttműködést, tapasztalatcserét, működő módszertanok átadását, adaptálását. Összegzésében elmondta, hogy „Vannak jó eredmények, de vannak még fejleszteni való területek.” - „Akkor leszünk eredményesek igazán, ha hatással tudunk lenni a helyi társadalmi folyamatokra.”
„Tanulni jöttem, nem értékelni.” - Így kezdte hozzászólását Lezsák Sándor, a Népfőiskola Alapítvány kuratóriumának elnöke. Dicsérte azokat a szándékokat, törekvéseket, melyek megmutatkoztak a beszámolókban. Hangsúlyozta, hogy mindannyian tanulunk egymástól. „Amit most hallottunk, az nem a bőség zavara, hanem a bőség rendje.” Szinte mindegyikben van olyan elem, amelyikből lehet tanulni valamit. Beszélt a közeli és távoli tervekről, a hálózat értékteremtő, értékmegtartó, közösségépítő tevékenységének kiterjesztését szolgáló lehetőségekről. Felhívta a résztvevők figyelmét a Népfőiskola Alapítvány aktuális programjaira és a hamarosan kiírásra kerülő pályázati lehetőségekre.
„A jövőkép: a hálózat hálózza be a Kárpát-hazát.” „A feladat, behálózni a Kárpát-hazát népfőiskolákkal.”
A rendezvény zárásaként közös csoportkép készült a Kölcsey Ház előtt, ahol Lezsák Sándor megköszönte Szabó Mihály eddigi aktív tevékenységét, amelyet a Jakabszállási Népfőiskolával végzett több, mint 30 éven át.
A hálózat tagjai 5-5 percben mutatták be tevékenységük főbb elemeit, honnan indultak, hol tartanak, beszámoltak az elmúlt negyedévben elvégzett munkáról, sikereikről, jövőbeni terveikről.
A Kárpát-medencei Népfőiskolai Hálózat szakmai rendezvényén beszámolót tartott a Vasvári Nagytérségi Népfőiskoláért Alapítvány (Vasvár); Kárpát-medencei Művészeti Népfőiskola Alapítvány (Kápolnásnyék); Összetartozás Népfőiskola (Királyszállás); Élő Forrás Hagyományőrző Egyesület - Hunyor Népfőiskola (Kiscsősz); Gr. Széchenyi István Népfőiskola (Mezőörs); Kapocs Népfőiskola (Mórahalom); Közi Horváth József Népfőiskola (Agyagosszergény); Fehérliliom Népfőiskola (Kondoros); Magyary Zoltán Népfőiskolai Társaság (Tata); Tokaji Pap Miklós Népfőiskola (Tokaj); Dalia Népfőiskola (Gömörpéterfala, Szlovákia); Martosi Népfőiskola (Martos, Szlovákia); Szelíd Lovas Népfőiskola Alapítvány (Nagyszőlős, Ukrajna); Kárpátaljai Népfőiskolai Egyesület (Szürte, Ukrajna); Szent Imre Népfőiskolai Egyesület (Csíkszentimre, Románia); Partiumi Népfőiskola (Hegyközszentimre, Románia); Csoma Emlékközpont és Népfőiskola (Kovászna, Románia); Kanthaka Népfőiskola Egyesület (Székelyderzs, Románia); Kodály Zoltán Népfőiskola (Szováta, Románia); Felsősóskút Örökségéért Alapítvány Népfőiskola (Nyírtelek-Felsősóskút); Pálos Lelki Központ (Pécs).
A 21 népfőiskolai beszámoló sok jó gyakorlattal szolgált a résztvevőknek, és betekintést nyújtott a hálózat működésébe, együttműködési lehetőségeibe a várományosok számára is.
Ezt követően a Kárpát-medencei Népfőiskolai Hálózat munkáját, aktuális eredményeit Kárpáti Árpád, a Kárpát-medencei Népfőiskolai Hálózat megbízott vezetője foglalta össze és értékelte. A szakmai elvárások és részbeszámolók tekintetében kitért az erősségekre és az erősíteni való területekre egyaránt, név szerint is kiemelve a példaértékű teljesítéseket.
- A hálózatfejlesztés feladatai között jelölte meg a külhoni népfőiskolák integrálását, a hatékonyabb kommunikációt, konkrétabb együttműködést, tapasztalatcserét, működő módszertanok átadását, adaptálását. Összegzésében elmondta, hogy „Vannak jó eredmények, de vannak még fejleszteni való területek.” - „Akkor leszünk eredményesek igazán, ha hatással tudunk lenni a helyi társadalmi folyamatokra.”
„Tanulni jöttem, nem értékelni.” - Így kezdte hozzászólását Lezsák Sándor, a Népfőiskola Alapítvány kuratóriumának elnöke. Dicsérte azokat a szándékokat, törekvéseket, melyek megmutatkoztak a beszámolókban. Hangsúlyozta, hogy mindannyian tanulunk egymástól. „Amit most hallottunk, az nem a bőség zavara, hanem a bőség rendje.” Szinte mindegyikben van olyan elem, amelyikből lehet tanulni valamit. Beszélt a közeli és távoli tervekről, a hálózat értékteremtő, értékmegtartó, közösségépítő tevékenységének kiterjesztését szolgáló lehetőségekről. Felhívta a résztvevők figyelmét a Népfőiskola Alapítvány aktuális programjaira és a hamarosan kiírásra kerülő pályázati lehetőségekre.
„A jövőkép: a hálózat hálózza be a Kárpát-hazát.” „A feladat, behálózni a Kárpát-hazát népfőiskolákkal.”
A rendezvény zárásaként közös csoportkép készült a Kölcsey Ház előtt, ahol Lezsák Sándor megköszönte Szabó Mihály eddigi aktív tevékenységét, amelyet a Jakabszállási Népfőiskolával végzett több, mint 30 éven át.