V. Németh Zsolt országgyűlési képviselő, miniszteri biztos és Böröcz Miklós, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Vas megyei igazgatója Tóth Balázs polgármester társaságában bejáráson tekintették meg, a Magyar Falu program által 190 millió forinttal támogatott, Vasvárrról Kismákfa felé vezető út felújtási munkálatait. |
Vasváron, ebben a több dombra épült városban kiemelten fontos kérdés az utak állapota és a csapadékvíz megfelelő elvezetése. A két probléma szorosan összefügg. Ha nem foglalkoznak a kérdéssel, a domboldalról lefutó vizek az utak mentén befolynak a pincékbe, udvarokba és a kertekbe. Jól megtervezett és kivitelezett csapadékelvezetés nélkül az utak is hamar tönkremennek.
Ezt a kölcsönösséget jól szemlélteti az az útfelújítás, aminek első, befejezés előtt álló szakaszát tegnap délelőtt tekintette meg V. Németh Zsolt országgyűlési képviselő, miniszteri biztos és Böröcz Miklós, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Vas megyei igazgatója.
V. Németh Zsolt több évtizedes építésvezetői múlttal a háta mögött nem állhatta meg, hogy alaposan megvizsgálja az elkészült útszakaszt. Tudni akarta, merre vezetik a csapadékvizet, hol megy az át az út alatt egyik árokból a másikba, és milyen rétegeket rejt a felszínen látható burkolat. Egykori vasvári polgármesterként a helyszínt és a problémát is jól ismeri. Elmondta, hogy a városban élők számára érzékeny probléma a kismákfai és nagymákfai településrészeket összekötő út. Miközben ezeken a településrészeken összességében jó minőségű az infrastruktúra, az utakról ez nem mondható el. Most a Kismákfáig vezető 700 méteres útszakasz készült el az egyik legtöbb problémát okozó derékszögű kanyarral. Az út a Magyar Falu program 190 milliós támogatásával újult meg, de az a cél, hogy az útfelújítás Nagymákfa irányában minél hamarabb folytatódjon.
Tóth Balázs, Vasvár polgármestere elmondta, hogy jelentős eredmény hogy az útszakasz felújítását és a csapadékvíz-elvezetést sikerült összehangolni. A két projekt ugyanis két különböző forrásból, két különböző kivitelezővel valósult meg.
Böröcz Miklóstól, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Vas megyei igazgatóságának igazgatójától megtudtuk, hogy nemcsak az útburkolat, hanem a teljes útszerkezet is megújult. A meglévő pályaszerkezetet egy géplánc segítségével felszedték, ledarálták, cementtel és vízzel keverve, egy új útalap formájában huszonhét centiméter vastagságban visszaterítették, ezzel újrahasznosították. Erre kerültek az aszfaltrétegek.
A kopóréteg felvitele van még hátra. Ez egy környezetbarát megoldás, mely jelentősen meggyorsította a munkát.
VAOL
Ezt a kölcsönösséget jól szemlélteti az az útfelújítás, aminek első, befejezés előtt álló szakaszát tegnap délelőtt tekintette meg V. Németh Zsolt országgyűlési képviselő, miniszteri biztos és Böröcz Miklós, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Vas megyei igazgatója.
V. Németh Zsolt több évtizedes építésvezetői múlttal a háta mögött nem állhatta meg, hogy alaposan megvizsgálja az elkészült útszakaszt. Tudni akarta, merre vezetik a csapadékvizet, hol megy az át az út alatt egyik árokból a másikba, és milyen rétegeket rejt a felszínen látható burkolat. Egykori vasvári polgármesterként a helyszínt és a problémát is jól ismeri. Elmondta, hogy a városban élők számára érzékeny probléma a kismákfai és nagymákfai településrészeket összekötő út. Miközben ezeken a településrészeken összességében jó minőségű az infrastruktúra, az utakról ez nem mondható el. Most a Kismákfáig vezető 700 méteres útszakasz készült el az egyik legtöbb problémát okozó derékszögű kanyarral. Az út a Magyar Falu program 190 milliós támogatásával újult meg, de az a cél, hogy az útfelújítás Nagymákfa irányában minél hamarabb folytatódjon.
Tóth Balázs, Vasvár polgármestere elmondta, hogy jelentős eredmény hogy az útszakasz felújítását és a csapadékvíz-elvezetést sikerült összehangolni. A két projekt ugyanis két különböző forrásból, két különböző kivitelezővel valósult meg.
Böröcz Miklóstól, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Vas megyei igazgatóságának igazgatójától megtudtuk, hogy nemcsak az útburkolat, hanem a teljes útszerkezet is megújult. A meglévő pályaszerkezetet egy géplánc segítségével felszedték, ledarálták, cementtel és vízzel keverve, egy új útalap formájában huszonhét centiméter vastagságban visszaterítették, ezzel újrahasznosították. Erre kerültek az aszfaltrétegek.
A kopóréteg felvitele van még hátra. Ez egy környezetbarát megoldás, mely jelentősen meggyorsította a munkát.
VAOL