A világon egyedülálló e-kerékpár gyártását kezdi meg az Emika Elektromechanikai Zrt. Elektromos buszok és teherautók számára ugyancsak fognak elemeket készíteni, illetve indul a készházgyártó részlegük. A vállalat időközben felvásárolt egy, a profiljához közelebb álló kínai világítótest-gyártó céget is, az innen átvett készletből többezer darabot eladományoznak helyi intézmények és rászoruló családok számára.
Pár hét múlva átadjuk a legújabb festőüzemünket, ami nemzetközi színvonalú, a világon az egyik legmodernebb porfesték-technológiát alkalmazó festőüzem lesz – jelentette be a tájékoztatón dr. Filvig Géza polgármester és Font Sándor honatya társaságában az Emika Zrt. igazgatóságának elnöke. György Tamás elmondta: a hazánkban egyedülálló, svájci megoldásokon nyugvó csarnok közel 600 millió forintos fejlesztésből jött létre, amelynek jelentős részét a Nemzeti Befektetési Ügynökség pályázatának köszönhetik, és máris nagyobb munkaerőigényt eredményez, hiszen egyről két műszakosra tudják emelni a működési kapacitást. Nyugat-európai cégekkel kötött új szerződéseik révén 400 ezer lámpa fog készülni a kalocsai gyárban.
A cégvezető hozzátette: belevágnak egy további óriásberuházásba, amelynek keretében 3500 négyzetméteres új fémmegmunkáló központot építenek. Ezzel a fejlesztéssel tovább bővítik az olyan autógyárak felé irányuló beszállítói tevékenységüket, mint a Suzuki, az Audi, vagy a Porsche, de érkezett hozzájuk megkeresés elektromos buszok és teherautók egyes elemeinek gyártására is. A nagyrészt robotizált, mesterséges intelligenciával működő technológiát alkalmazó üzem építése 2022-ben kezdődik, 15–20 magas szakképzettséget igénylő munkahelyet teremt és hatmilliárd forintba kerül. György Tamás úgy véli, ha ez a csarnok átadásra kerül – várhatóan 2023-ban –, akkor jelenlegi információik szerint nem lesz ennél jobb technológia.
A cég elektromos versenykerékpárjának gyártását szintén bővítik. Mint emlékezetes, az Emika/E-Powers csapat 2019-ben ezzel nyerte meg a Giro d’Italia e-kerékpár szekciójának versenyét, pedig rajthoz állt velük szemben a Toyota és a Pinarello. A bicikliben jelenleg olyan akkumulátortechnológiát alkalmaznak, amivel a később az elektromos autók hatótávolságát lehet növelni. A jármű 250 milliós – pályázati keretből finanszírozott – kutatás-fejlesztése, valamint a gyártása egy az egyben Kalocsán valósul meg. Egyelőre ezer darabos megrendelést teljesítenek, de a későbbiekben többet remélnek, ami akár 60–80 fővel növelheti a munkaerőigényt. Nem csak ezen a részlegen lesz szükség új munkás kezekre, hiszen a jövő évtől zéró emissziós készházak panelgyártásába is belefognak, ide várhatóan 20–30 új kolléga fog kelleni.
BAON
Pár hét múlva átadjuk a legújabb festőüzemünket, ami nemzetközi színvonalú, a világon az egyik legmodernebb porfesték-technológiát alkalmazó festőüzem lesz – jelentette be a tájékoztatón dr. Filvig Géza polgármester és Font Sándor honatya társaságában az Emika Zrt. igazgatóságának elnöke. György Tamás elmondta: a hazánkban egyedülálló, svájci megoldásokon nyugvó csarnok közel 600 millió forintos fejlesztésből jött létre, amelynek jelentős részét a Nemzeti Befektetési Ügynökség pályázatának köszönhetik, és máris nagyobb munkaerőigényt eredményez, hiszen egyről két műszakosra tudják emelni a működési kapacitást. Nyugat-európai cégekkel kötött új szerződéseik révén 400 ezer lámpa fog készülni a kalocsai gyárban.
A cégvezető hozzátette: belevágnak egy további óriásberuházásba, amelynek keretében 3500 négyzetméteres új fémmegmunkáló központot építenek. Ezzel a fejlesztéssel tovább bővítik az olyan autógyárak felé irányuló beszállítói tevékenységüket, mint a Suzuki, az Audi, vagy a Porsche, de érkezett hozzájuk megkeresés elektromos buszok és teherautók egyes elemeinek gyártására is. A nagyrészt robotizált, mesterséges intelligenciával működő technológiát alkalmazó üzem építése 2022-ben kezdődik, 15–20 magas szakképzettséget igénylő munkahelyet teremt és hatmilliárd forintba kerül. György Tamás úgy véli, ha ez a csarnok átadásra kerül – várhatóan 2023-ban –, akkor jelenlegi információik szerint nem lesz ennél jobb technológia.
A cég elektromos versenykerékpárjának gyártását szintén bővítik. Mint emlékezetes, az Emika/E-Powers csapat 2019-ben ezzel nyerte meg a Giro d’Italia e-kerékpár szekciójának versenyét, pedig rajthoz állt velük szemben a Toyota és a Pinarello. A bicikliben jelenleg olyan akkumulátortechnológiát alkalmaznak, amivel a később az elektromos autók hatótávolságát lehet növelni. A jármű 250 milliós – pályázati keretből finanszírozott – kutatás-fejlesztése, valamint a gyártása egy az egyben Kalocsán valósul meg. Egyelőre ezer darabos megrendelést teljesítenek, de a későbbiekben többet remélnek, ami akár 60–80 fővel növelheti a munkaerőigényt. Nem csak ezen a részlegen lesz szükség új munkás kezekre, hiszen a jövő évtől zéró emissziós készházak panelgyártásába is belefognak, ide várhatóan 20–30 új kolléga fog kelleni.
BAON