A Katona József Gimnázium Arany János Tehetséggondozó Programban részt vett diákjainak előadásával kezdődött meg a szakmai konferencia a Lakiteleki Hungarikum Ligetben található Kölcsey házban. A mai napon vette kezdetét az Arany János Tehetség Gondozó Program 16. Országos Szakmai Konferenciája. A program két évtizedes múltra tekinthet vissza. Évente két alkalommal szerveznek konferenciát.
– Legfontosabb célkitűzésünk az esélyteremtés és a hátránykompenzáció. A program megalakulásának apropója az volt, hogy a 2000-es évek környékén, volt egy olyan szociológiai felmérés, amely megmutatta, hogy a felsőoktatási intézményekben a kistelepülésről érkező tanulók alul reprezentáltak. Ennek a hátránynak a kompenzálására született meg ez a gondolat - mondta Tóth Tamás, az Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesületének elnöke.
A program egyik fontos feladata, hogy olyan diákok is bekerülhessenek a felsőoktatási intézményekben, akik akár anyagi gondok miatt nem engedhetnék meg maguknak, hogy fejleszthessék tudásukat.
– A tanulási folyamatban fontos szerepe van a pedagógusoknak, az ő szakmai felkészültségükre, rátermettségükre, emberségükre egyre nagyobb szükség van a mai világban. Tanárnak, diáknak együtt kell tennie azért, hogy minden felnövekvő generáció önbizalommal felvértezve álljon készen az életre - hangsúlyozta Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere.
A tehetséggondozó programban résztvevő diákok rendelkeznek a kellő elhivatottsággal az álmaik megvalósításához.
– Töredéke a népfőiskolai munkának az, hogy próbáljuk a helybéli tehetségeket, közösségi képességeket megerősíteni. Amikor megjelent az Arany János Tehetséggondozó Program, én magam voltam az, aki nemcsak erősítettem a kezdeményezést, de javasoltam azt is, hogy nagy szükség lenne egy József Attila Tehetséggondozó Programra is - nyilatkozta Lezsák Sándor, országgyűlési képviselő, a Lakitelek Népfőiskola Alapítvány elnöke.
Zsámboki Anna, a Kecskeméti Tankerületi Központ igazgatója köszöntőjében hangsúlyozta, hogy ez a program egy olyan érték, ami meghatározhatja egy adott intézmény jelenét és jövőjét. A kecskeméti Katona József Gimnázium és a Táncsics Kollégium a kezdetek óta vesz részt a programban és segítik a hátrányos helyzetű diákokat.
A szakmai előadásokat Kisfaludy László, az EMMI köznevelésért felelős helyettes államtitkára kezdte meg, aki a program helyéről beszélt a köznevelésben. A három napos szakmai konferencia fókuszában ezúttal az esélyteremtés és a program továbbfejlesztése állt.
hiros.hu
– Legfontosabb célkitűzésünk az esélyteremtés és a hátránykompenzáció. A program megalakulásának apropója az volt, hogy a 2000-es évek környékén, volt egy olyan szociológiai felmérés, amely megmutatta, hogy a felsőoktatási intézményekben a kistelepülésről érkező tanulók alul reprezentáltak. Ennek a hátránynak a kompenzálására született meg ez a gondolat - mondta Tóth Tamás, az Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesületének elnöke.
A program egyik fontos feladata, hogy olyan diákok is bekerülhessenek a felsőoktatási intézményekben, akik akár anyagi gondok miatt nem engedhetnék meg maguknak, hogy fejleszthessék tudásukat.
– A tanulási folyamatban fontos szerepe van a pedagógusoknak, az ő szakmai felkészültségükre, rátermettségükre, emberségükre egyre nagyobb szükség van a mai világban. Tanárnak, diáknak együtt kell tennie azért, hogy minden felnövekvő generáció önbizalommal felvértezve álljon készen az életre - hangsúlyozta Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere.
A tehetséggondozó programban résztvevő diákok rendelkeznek a kellő elhivatottsággal az álmaik megvalósításához.
– Töredéke a népfőiskolai munkának az, hogy próbáljuk a helybéli tehetségeket, közösségi képességeket megerősíteni. Amikor megjelent az Arany János Tehetséggondozó Program, én magam voltam az, aki nemcsak erősítettem a kezdeményezést, de javasoltam azt is, hogy nagy szükség lenne egy József Attila Tehetséggondozó Programra is - nyilatkozta Lezsák Sándor, országgyűlési képviselő, a Lakitelek Népfőiskola Alapítvány elnöke.
Zsámboki Anna, a Kecskeméti Tankerületi Központ igazgatója köszöntőjében hangsúlyozta, hogy ez a program egy olyan érték, ami meghatározhatja egy adott intézmény jelenét és jövőjét. A kecskeméti Katona József Gimnázium és a Táncsics Kollégium a kezdetek óta vesz részt a programban és segítik a hátrányos helyzetű diákokat.
A szakmai előadásokat Kisfaludy László, az EMMI köznevelésért felelős helyettes államtitkára kezdte meg, aki a program helyéről beszélt a köznevelésben. A három napos szakmai konferencia fókuszában ezúttal az esélyteremtés és a program továbbfejlesztése állt.
hiros.hu