Nemzeti Fórum
  • Hírek
  • Publicisztikák
  • Interjúk
  • Képtár
    • VK Képtár
  • Kölcsey Kör
  • Keresztény Élet
  • Történet
  • Tisztségviselők
  • Képviselők
    • Országgyűlési Képviselők >
      • Bartos Mónika
      • Bóna Zoltán
      • Erdős Norbert
      • Font Sándor
      • Kovács Sándor
      • Lezsák Sándor
      • Dr. Tilki Attila
      • V. Németh Zsolt
    • Vármegyei közgyűlési elnökök
    • Vármegyei főispán >
      • Tanárki Gábor
    • Vármegyei képviselők
    • Polgármesterek
    • Önkormányzati képviselők
  • Szervezetek
  • Munkacsoportok
  • Szövetségeseink
  • Médiapartnereink
  • Dokumentumok
  • Kapcsolat
"A Nemzeti Fórum egy hajlíthatatlan, rendíthetetlen nemzeti erő, egy olyan erő, amelyre biztosan igaz a Szózatnak az a szava, hogy rendületlenül." 
​(Orbán Viktor)

M44: átadták a szentkirályi elkerülőt

12/21/2023

 
Picture
Az M44-es gyorsforgalmi út megvalósításának részeként elkészült a szentkirályi elkerülő, amely a község belterületét tehermentesíti az áthaladó forgalomtól. A mintegy 2,9 kilométer hosszú elkerülő út ünnepélyes átadását kedden tartották.
Az M44-es gyorsforgalmi út megvalósításával 2x2 sávos gyorsforgalmi úti összeköttetés valósul meg az M5-ös autópályától, Kecskemét térségétől Békéscsabáig, távlatban pedig az országhatárig.

Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára a Baon.hu tudósítása szerint elmondta, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedéspolitikai fő célkitűzése az, hogy az ország gazdaságát úgy erősítsék, hogy közben elősegítik a mobilizációt. Mint mondta, 2010-ben Magyarország kormánya három fontos célkitűzést tett az útfejlesztésekkel kapcsolatban. Az egyik az volt, hogy az autópályák jussanak el az országhatárokig. A másik, hogy minden magyarországi településről 30 percen belül el lehessen érni a legközelebbi gyorsforgalmi úthálózatot. A harmadik célkitűzés pedig az, hogy a 2020-as évek közepére minden megyei jogú város össze legyen kötve gyorsforgalmi úthálózattal.

 Ezen célok egyik fontos eleme az M44-es gyorsforgalmi út fejlesztése és az M44-hez kapcsolódó fejlesztések, mint ez a mostani szentkirályi elkerülő is
– hangsúlyozta az államtitkár.

Mint mondta, az M44-es munkálatai 2016 óta folyamatosan folynak. Első szakaszát, a Tiszakürt és Kondoros közötti 61 km-es szakaszt 2019-ben adták át. 2020-ban elkészült a Kondoros–Békéscsaba szakasz, majd az új Tisza-hidat is magában foglaló Lakitelek–Tiszakürt szakaszon is megindulhatott a forgalom. Ezzel immár 89 kilométer készült el a Békéscsabáig mintegy 125 kilométeres gyorsforgalmi útból.

Az államtitkár elmondta, hogy a tervek szerint a jövő év első felében vehetik majd birtokba az autósok a 4,6 km-es Szentkirály–Lakitelek szakaszt. Itt befejező munkálatok, műszaki átadás-átvételi eljárások zajlanak, melyeket jövő év elején hatósági eljárások követnek. Ezek sikeres lezárását követően, várhatóan 2024 márciusában adják át az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszát. A tervek szerint 2025-ben pedig a Szentkirály és Kecskemét közötti 32 kilométeres szakaszt is átadják majd.

Lezsák Sándor, az Országgyűlés alelnöke, Bács-Kiskun vármegye 4. számú választókerületének országgyűlési képviselője hangsúlyozta: ez az elkerülő út végülis a szentkirályi közösségnek olyan győzelme, amely rendkívül sok apró kétséget, kételyt és bizonytalanságot oszlatott el.

– Én tudom, hogy Szentkirály egy vonzó hely, és nemcsak az út, nem csak a jövőbeli tervek, hanem a faluközösség ereje miatt is – mondta. Az alelnök elmondta azt is, hogy az út építését követően víztározó is fog épülni a közelben.

E beruházáshoz egyébként számos további fejlesztés is kapcsolódik a célból, hogy az M44-ről – a további átadásáig – a forgalom felújított útszakaszokon érje el Kecskemét térségét.

BEOL

Comments are closed.