Font Sándor, térségünk országgyűlési képviselője kérdésünkre elmondta, hogy az 52-es út Kecskemét Soltig tartó szakaszának fejlesztése is a célegyenesben van, mely beruházás 3 szakaszban fog megvalósulni. Elmondta, hogy a szakaszokra bontását az arra közlekedők nem fogják észre venni, mert folyamatosan fog haladni a felújítás az 53-as út becsatlakozásáig. A honatya hozzátette: a tervek szerint a kivitelező munkagépei már 2022. március 16-án megjelennek az érintett úton, melyet Kecskeméttől haladva fognak fejleszteni. Emellett 4 körforgalmat is kialakítanak, továbbá több csatornahíd újjáépítését és cseréjét is megvalósítják a kivitelezők, tette hozzá a képviselő.
Az 54-es út sem marad ki a fejlesztési munkálatokból: A jakabszállási 13-as kilométerszelvénytől a bócsai 36-os szelvényig fogják felújítani az utat, mintegy 23 kilométer hosszan. A bugaci leágazásnál mindkét oldalon kanyarodó sávot alakítanak ki, melyhez szükséges volt földterületeket is megvásárolni a beruházónak, mely mozzanat hátráltatta a munkálatokat, mivel az egyik földtulajdonos az előzetes megállapodástól visszakozott. A beruházás megkezdését szintén az időjárástól teszi függővé a kivitelező, mely a tervek szerint szintén március 16-án fog elindulni. Az 54-es úttal kapcsolatban a képviselő arról tájékoztatott, hogy az M9-es nyomvonal kijelölése is folyamatban van már. Amennyiben elkészül az M9-es M5-be vezető szakasza, akkor bekötésre kerülhet az 54-es útba.
Célegyenesbe került az 5309-es út Kecel Kalocsa közötti szakaszának a felújítása is. A 22 kilométeres szakasz felújítása már beavatkozást igényel, mely során a DVCS-hidat is fejlesztik: a műtárgyat a tervek szerint 80 tonnás terhelésre fejlesztik, melynek következtében megszűnik az egyirányú közlekedés a hídon.
De ha már Kecelnél tartunk: az 5301-es Kecelt Kiskunhalassal összekötő útvonalra is bőven ráfér a fejlesztés. A mintegy 22 kilométeres szakaszon teljes felújításon fog átesni az aszfaltcsík, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy teljesen új utat építenek ott.
Döntés született arról is, hogy teljes hosszában megújul a Kiskőrös-Páhi útról lefordulva az aszfaltcsík egészen Kaskantyú belterületéig. Emellett Tabdi és Csengőd is teljesen új úton lesz megközelíthető a közeljövőben. A képviselő elmondta, hogy a döntés megszületett, a pénz a Magyar Falu Programban félre van téve, tehát a beruházás meg fog valósulni.
Font Sándor arról is tájékoztatta portálunkat, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette az 51-es főút Kalocsa és az M9 gyorsforgalmi út közötti szakasz fejlesztésére vonatkozó ajánlati felhívást. A tervek szerint a szakaszon új körforgalmakat alakítanak ki a főúton, az 5122. jelű út csatlakozásánál, valamint Kalocsán a Szent István úti csomópontban, az 5301. jelű út csatlakozásánál. A meglévő hidak átépítésével 6 új műtárgyat alakítanak ki.
A felújítási munkálatok az 51-es főút 5122. jelű úti csatlakozásától (Kalocsa észak) az M9 gyorsforgalmi út csomópontjáig tartó burkolat-megerősítése több, mint 24 kilométer hosszan, valamint párhuzamos kerékpárút kiépítésével valósulnak meg.
vira.hu
Az 54-es út sem marad ki a fejlesztési munkálatokból: A jakabszállási 13-as kilométerszelvénytől a bócsai 36-os szelvényig fogják felújítani az utat, mintegy 23 kilométer hosszan. A bugaci leágazásnál mindkét oldalon kanyarodó sávot alakítanak ki, melyhez szükséges volt földterületeket is megvásárolni a beruházónak, mely mozzanat hátráltatta a munkálatokat, mivel az egyik földtulajdonos az előzetes megállapodástól visszakozott. A beruházás megkezdését szintén az időjárástól teszi függővé a kivitelező, mely a tervek szerint szintén március 16-án fog elindulni. Az 54-es úttal kapcsolatban a képviselő arról tájékoztatott, hogy az M9-es nyomvonal kijelölése is folyamatban van már. Amennyiben elkészül az M9-es M5-be vezető szakasza, akkor bekötésre kerülhet az 54-es útba.
Célegyenesbe került az 5309-es út Kecel Kalocsa közötti szakaszának a felújítása is. A 22 kilométeres szakasz felújítása már beavatkozást igényel, mely során a DVCS-hidat is fejlesztik: a műtárgyat a tervek szerint 80 tonnás terhelésre fejlesztik, melynek következtében megszűnik az egyirányú közlekedés a hídon.
De ha már Kecelnél tartunk: az 5301-es Kecelt Kiskunhalassal összekötő útvonalra is bőven ráfér a fejlesztés. A mintegy 22 kilométeres szakaszon teljes felújításon fog átesni az aszfaltcsík, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy teljesen új utat építenek ott.
Döntés született arról is, hogy teljes hosszában megújul a Kiskőrös-Páhi útról lefordulva az aszfaltcsík egészen Kaskantyú belterületéig. Emellett Tabdi és Csengőd is teljesen új úton lesz megközelíthető a közeljövőben. A képviselő elmondta, hogy a döntés megszületett, a pénz a Magyar Falu Programban félre van téve, tehát a beruházás meg fog valósulni.
Font Sándor arról is tájékoztatta portálunkat, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette az 51-es főút Kalocsa és az M9 gyorsforgalmi út közötti szakasz fejlesztésére vonatkozó ajánlati felhívást. A tervek szerint a szakaszon új körforgalmakat alakítanak ki a főúton, az 5122. jelű út csatlakozásánál, valamint Kalocsán a Szent István úti csomópontban, az 5301. jelű út csatlakozásánál. A meglévő hidak átépítésével 6 új műtárgyat alakítanak ki.
A felújítási munkálatok az 51-es főút 5122. jelű úti csatlakozásától (Kalocsa észak) az M9 gyorsforgalmi út csomópontjáig tartó burkolat-megerősítése több, mint 24 kilométer hosszan, valamint párhuzamos kerékpárút kiépítésével valósulnak meg.
vira.hu